- Reklama -Newspaper
Úterý, 3 prosince, 2024
bydlení

Udrží ‚lambo‘ spalovací motory i po roce 2030? Má prý recept

spot_img

Italský výrobce supersportů se sice elektrifikaci nevyhne, ale zvažuje recept, jak spalovací motory zachránit. Pomoci mají syntetická paliva.

Letos je sice posledním rokem, kdy Lamborghini nabídne auta s čistě spalovacími motory, ale k definitivnímu připojení do zásuvky má ještě daleko. Možná dále, jak mnozí v souvislosti s nesplnitelnými emisními normami předpokládají. Je totiž známo, že šéf Lamborghini a ještě donedávna šéf Bugatti Stephan Winkemann není zastáncem čistých elektromobilů. Jednoduše proto, že tato technologie v oblasti sportovních aut ještě nedozrála natolik, aby zastoupila tu původní. Lambo začne s elektrifikací opatrně a to prostřednictvím plug-in hybridů. Už příští rok by měl dorazit plug-in hybridní nástupce Aventadoru. Stále však s atmosférickým dvanáctiválcem. Na tuto technologii přejdou také nový Huracán a SUV Urus.

Bugatti: Nástupce Chironu dostane spalovací motor! Má být ‚šílený‘
Ale ani s plug-in hybridy to nemusí být v budoucnu růžové. Už jen kvůli tomu, že začínají být trnem v oku více evropským politikům, ale také ekologickým organizacím. „Po hybridizaci budeme muset počkat, abychom věděli, jestli bude vůbec možné nabízet spalovací motory i po roce 2030,“ řekl Winklemann v rozhovoru pro německý Welt am Sonntag. „Jednou z možností by však mohlo být použití syntetických paliv,“ doplnil. Tedy uměle vyrobených paliv, která jsou uhlíkově neutrální. Vítr fouká pravděpodobně z Porsche, protože to už kvůli své legendární devítistojedenáctce buduje závod na syntetická paliva v Chile. No a od Porsche není ke koncernovému Lamborghini opravdu daleko.

Tak tohle je objev roku. ‘Lambo’ snů stálo v kůlně 30 let
Ani sám Winkelmann ovšem netvrdí, že se tento scénář naplní. Podle něj totiž v současnosti nikdo netuší, jaký bude vývoj. „Legislativci rozhodnou, co nám dovolí a co ne. Na druhé straně věříme, že to bude příležitost pro syntetická paliva, která bude možné vyrábět v dostatečném množství, aby mohla pohánět naše auta. Toto je směr, ve kterém si chceme nechat otevřené dveře,“ vysvětlil Winkelmann. Než se tak stane, do konce desetiletí by měl přijít i první čistý elektromobil značky. Bude čtvrtou modelovou řadou, takže nezastoupí žádné z tradičních Lamborghini. Zatím však není jasné, jestli půjde o GT, SUV nebo jiný typ vozidla. Malé SUV by to ale mohlo být. Jednak proto, že tento segment neustále roste, a jednak proto, že jeho případným neúspěchem by italská značka příliš neriskovala.

- Reklama -spot_img
spot_img

Redakce doporučuje

Články autora