- Reklama -Newspaper
Sobota, 23 listopadu, 2024
bydlení

Mercedes-AMG EQE 43/53: Elektrická střela dá stovku za 3,3 s!

spot_img

Elektrický sedan EQE AMG dostal po plastice v Affalterbachu černou masku s vertikálními lamelami, digitální světla i specifický nárazník s černým splitterem.
Mercedes-AMG představuje svůj druhý čistě elektrický produkt. Jeho základem je mladší ze stuttgartských elektrických sedanů EQE, který má už sám o sobě velmi slušnou dynamiku. Ale v Affalterbachu ho posunuly do zcela nové dimenze. Vidět to na první pohled. EQE AMG se hlásí o slovo černou lesklou maskou s vertikálními lamelami. Specifické jsou také nárazníky s černými splittery. Lesklá čerň neminula ani prahy, zrcadla či objemnější zadní difuzor. Aerodynamiku zlepšuje černý zadní spoiler. V sérii jsou světla Digital Lights a minimálně 20palcové disky kol.

Technika absolvovala doslova hloubkovou revizi. K dispozici budou dvě verze – EQE 43 AMG a EQE 53 AMG, obě s pohonem obou náprav 4Matic, tedy s dvojicí elektromotorů s permanentním buzením. Ty ale nejsou identické s běžným EQE. Nejde jen o výkon. Zvláště zadní elektromotor podstoupil řadu úprav. Má 6fázovou konstrukci, specifický měnič a zcela nový tepelný management. Jeho hřídel je například chlazená kapalinou. Chlazená je také jednostupňová převodovka. I díky tomu si může motor dovolit vyšší otáčky a zejména ostrému EQE dává možnost mnohonásobné plné akcelerace.

Verze EQE 43 AMG má 350 kW a 858 Nm. Stovku zvládne za 4,2 sekundy a její rychlost je omezena na 210 km/h. EQE 53 AMG generuje až 460 kW a 950 Nm, takže sprint na stovku zkrátí na 3,5 vteřiny. Maximálka stoupne na 220 km/h. Stále ale ještě nejsme na konci. Zákazníci, kteří si zvolí paket AMG Dynamic Plus, mohou počítat s výkonem 505 kW a točivým momentem rovným 1 000 Nm. To znamená, že stovku budou mít na tachometru za 3,3 sekundy a na německé dálnici mohou uhánět rychlostí 240 km/h.

Motory čerpají energii z li-on akumulátoru, který se skládá z deseti modulů a 360 článků. Jeho využitelná kapacita je 90,6 kWh, o něco méně než EQS. Podle normy WLTP by se měl dojezd pohybovat od 444 do 518 kW. Samozřejmě za ideálních podmínek. Podpora nabíjení o výkonu 170 kW umožňuje prodloužit akční rádius o 180 km za pouhých 15 minut. To také díky tepelnému managementu, který dokáže baterii připravit na nabíjení předem. Stačí do navigace zadat místo, kde nabíjení plánujete. Palubní nabíječka je připravena na domácí wallbox o výkonu 11 kW a za příplatek 22 kW.

Nejvýkonnější verzí je EQE 53 AMG s dvojicí elektromotorů, která nabízí s balíkem AMG Dynamic Plus výkon až 505 kW.
AMG zapracovalo i na podvozku. Ten má upravené pneumatické odpružení, tužší stabilizátory a také tužší pouzdra ramen. Tlumiče jsou vybaveny dvojicí speciálních ventilů, které regulují tlumící sílu individuálně při odskoku i kompresi. Brzdová soustava využívá přední kotouče o průměru 415 mm a 6-pístkové třmeny. Vzadu mají brzdy průměr 378 mm. Velmi se ale „zapotit“ nemusí, navzdory obrovské hmotnosti, protože EQE AMG dosahuje rekuperačního výkonu až 260 kW. Řidič má přitom na výběr tři úrovně. Takže většina zpomalení jde na účet regenerace.

Pokud po ní zatoužíte, AMG vám dodá ještě výkonnější keramickou brzdovou soustavu o průměru 440 mm a funkcí i-Booster, která maximalizuje účinek rekuperace i klasických brzd. Součástí ale musí být větší 21palcové disky. Na silnici drží EQE AMG pneumatiky Michelin Pilot Sport EV vyvinuté speciálně pro vysokovýkonné elektromobily. Stabilita je podpořena řízením zadních kol v úhlu 3,6 stupně. O dokonalou trakci se zase stará plně variabilní pohon obou náprav. Díky systému Dynamic Ride Control se může EQE AMG měnit z luxusní dálničního „parníku“ téměř na okruhový speciál.

Interiéru dominují sportovní doplňky – od…Foto: Mercedes-AMG
Interiéru dominují sportovní doplňky – od zploštělého koženého volantu až po anatomická sedadla s integrovanými opěrkami hlav, která jsou čalouněna umělou kůží Artic. Specifická je grafika přístrojů.
K dispozici jsou režimy Slippery pro kluzké povrchy, komfortní Comfort, Sport, Sport+ a ostrý Race.

- Reklama -spot_img
spot_img

Redakce doporučuje

Články autora